Informacje ogólne
- Rajd na orientację „Piast Challenge”, zwany dalej „Rajdem”, jest imprezą o charakterze sportowo-turystycznym.
- Organizatorem Rajdu jest Klub Rajdów Przygodowych i OIKOS Cezary Wichniewicz.
- Patronem Rajdu jest Nadleśnictwo Gniezno.
- Baza Rajdu będzie zlokalizowana w Stanicy Harcerskiej w Gaju 28, 62-230 Witkowo. Szczegółowe informację dostępne są na stronie Baza Zawodów.
- Rajd odbędzie się w dniach 4-6 kwietnia 2025 r. na terenie lasów zarządzanych przez Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gniezno.
- Cele rajdu:
- aktywizacja psycho-fizyczna uczestników,
- promocja walorów historycznych, kulturowych, przyrodniczych i krajobrazowych środkowo-zachodniej części Wielkopolski,
- zapewnienie uczestnikom możliwości praktycznego potwierdzenie umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- popularyzacja imprez na orientację i rajdów przygodowych jako formy upowszechnienia kultury fizycznej, turystyki i rekreacji.
Uczestnictwo w Rajdzie
- Udział w Rajdzie jest dobrowolny. W Rajdzie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasie Rajdu i w razie wypadku nie będą dochodzić oni odszkodowania od Organizatorów. Powyższe fakty odnotowuje się poprzez celowe zaznaczenie opcji „Akceptuję Regulamin imprezy Piast Challenge 2025” w czasie uzupełniania formularza zgłoszeniowego.
- Do uczestnictwa w Rajdzie wymagane jest:
- wypełnienie formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie internetowej Rajdu https://piastchallenge.pl
- wpłacenie wpisowego za uczestnictwo, o którym mowa w punkcie nr 12.
- ukończenie 18 roku życia. Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w Rajdzie wyłącznie pod stałą opieką przynajmniej jednego z rodziców lub upoważnionego opiekuna, który ponosi za nie pełną odpowiedzialność. Podczas rejestracji w Bazie Rajdu należy pozostawić wypełnione upoważnienie. Osoby nieletnie bez upoważnionego opiekuna nie będą dopuszczone do startu w Rajdzie. Opiekunowi nie wolno pozostawić podopiecznego na trasie bez opieki. Niedopełnienie tego obowiązku grozi dyskwalifikacją.
- Organizator może ustalić limit uczestników Rajdu.
Organizacja Rajdu
- Do wyboru jest jedna z siedmiu tras Rajdu:
- TP 7 – trasa piesza, o długości około 7 km
- TP 25 – trasa piesza, o długości około 25 km, zaliczana do rankingu Ligi „Na Szagę”
- TR 50 – trasa rowerowa, o długości około 50 km
- TR 100 – trasa rowerowa, o długości około 100 km, zgłoszona do Pucharu Polski w Maratonach Rowerowych na Orientację
- AR 20 – zaliczana do rankingu Ligi „Na Szagę”
- AR Open – zaliczana do rankingu Ligi „Na Szagę”
- AR Profi – zaliczana do rankingu Ligi „Na Szagę”
- Wpisowe za uczestnictwo w Rajdzie wynosi:
TRASA | Płatne do 02.02.2025 | Płatne do 28.02.2025 | Płatne do 23.03.2025 |
TP 7* | 35 zł | 40 zł | 45 zł |
TP 25 | 85 zł | 105 zł | 120 zł |
TR 50 | 85 zł | 105 zł | 120 zł |
TR 100 | 95 zł | 115 zł | 130 zł |
AR 20 | 180 zł / zespół | 220 zł / zespół | 260 zł / zespół |
AR OPEN | 220 zł / zespół | 250 zł / zespół | 290 zł / zespół |
AR PROFI | 290 zł / zespół | 320 zł / zespół | 360 zł / zespół |
Nocleg: osoby które podczas rejestracji wybrały na formularzu opcje 'Nocleg’ zobowiązane są do uiszczenia opłaty 10 zł / osobę. Płatne przelewem razem z wpisowym.
Wpisowe należy uiszczać na konto:
Nr konta: 67 1140 2004 0000 3102 3042 6391
Tytułem: Piast Challenge 2025 + [trasa] + [imię i nazwisko] + [zespół].
- Jeśli zawodnik zgłosi się na zawody i uiści wpisowe a następnie zrezygnuje ze startu, powinien poinformować o tym Organizatora. Zawodnicy, którzy zgłoszą absencję do 15 marca 2024 roku, otrzymują zwrot w wysokości 70%. Po tym terminie wpłacone wpisowe przepada na rzecz Organizatora.
- W celu otrzymania faktury VAT należy o tym fakcie poinformować Organizatorów mailowo.
- Trasy Rajdu są poprowadzone na terenie lasów zarządzanych przez Lasy Państwowe Nadleśnictwa Gniezno.
- Długość poszczególnych tras została ustalona wg najbardziej optymalnych wariantów liniowych (drogi, ścieżki, granice kultur itp.).
- Zadaniem uczestników jest odnalezienie i potwierdzenie jak największej liczby Punktów Kontrolnych w ustalonym dla poszczególnych tras limicie czasu.
- Limit czasu dla poszczególnych tras wynosi:
- TP 7 – 2 godziny,
- TP 25 – 8 godzin,
- TR 50 – 8 godzin,
- TR 100 – 12 godzin,
- AR 20 – 6 godzin,
- AR OPEN – 12 godzin,
- AR PROFI – 30 godzin.
- Punkty Kontrolne oznaczone są biało-pomarańczowymi lampionami umiejscowionymi w terenie. Potwierdzenie obecności na Punkcie Kontrolnym następuje poprzez podbicie (zbliżenie) chipa Sport Ident do Puszki Kontrolnej. W przypadku braku Puszki Kontrolnej należy potwierdzić obecność na Punkcie Kontrolnym poprzez zrobienie zdjęcia aparatem cyfrowym.
- Rywalizacja trwa non stop do momentu przekroczenia linii mety lub powiadomienia uczestnika przez sędziego o konieczności opuszczenia trasy.
- Warunkiem sklasyfikowania jest odnalezienie i „podbicie” przynajmniej trzech Punktów Kontrolnych.
- Przy ustalaniu klasyfikacji dla poszczególnych, tras w pierwszej kolejności liczy się jak największa ilość odnalezionych i potwierdzonych przez uczestników Rajdu Punktów Kontrolnych. W przypadku równej ilości odnalezionych i potwierdzonych Punktów przez przynajmniej dwóch uczestników / dwa zespoły, decydującym kryterium jest czas pokonania poszczególnych tras. Jeżeli czas pokonania trasy będzie taki sam to wyższą pozycję zajmuje starszy zawodnik chyba, że remisujący ustalą inaczej.
- Szczegółowy program Rajdu zamieszczony jest na stronie https://piastchallenge.pl/
Wyposażenie uczestników Rajdu
- Wyposażenie obowiązkowe obejmuje:
Dla wszystkich tras:
-
- kompas,
-
- naładowany telefon komórkowy z opcją robienia zdjęć,
-
- apteczkę pierwszej pomocy (zalecane wyposażenie: plastry, środki opatrunkowe, środki przeciwbólowe, bandaż elastyczny, folia termoizolacyjna),
-
- odzież chroniąca przed zimnem i deszczem – każdy członek drużyny,
-
- dokument tożsamości (każdy pełnoletni uczestnik Rajdu),
-
- prowiant na drogę.
Dodatkowo dla tras AR PROFI, AR OPEN, AR 20, TR 100 i TR 50:
-
- sprawny technicznie rower,
-
- kask rowerowy,
-
- latarka / czołówka (nie dotyczy trasy TR 50, AR 20),
- tylne czerwone światło podczas poruszania się rowerem.
Nagrody, wyróżnienia, świadczenia
-
- Uczestnicy Rajdu, którzy na poszczególnych trasach zajęli trzy pierwsze miejsca otrzymają pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe. Na trasach TP 7, TP 25, TR 50 TR 100 obowiązuje osobna klasyfikacja dla kobiet i mężczyzn. Na trasach AR PROFI, AR OPEN i AR 20 obowiązuje klasyfikacja „open”. W przypadku małej ilości zgłoszeń Organizator może połączyć niektóre kategorie.
- Wszyscy uczestnicy Rajdu w ramach wpisowego otrzymają:
-
- komplet map,
-
- numer startowy,
-
- buff,
-
- profesjonalną obsługę foto,
- posiłek regeneracyjny na mecie,
-
- wodę na mecie,
-
- dostęp do toalet i pryszniców w bazie zawodów,
-
- GPS i obsługa śledzenia trasy zawodnika na trasach zaliczanych do Ligi „Na Szagę” (AR 20, AR OPEN, AR PROFI i TP 25),
- elektroniczny pomiar czasu i potwierdzanie obecności na punktach (SportIdent).
-
- Organizator może przewidzieć dodatkowe nagrody przyznawane według ustalonych przez niego kryteriów.
Przetwarzanie danych osobowych oraz wykorzystanie wizerunku
-
- Pobranie numeru startowego jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu Rajdu i wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych, udostępnienie wizerunku i wypowiedzi związanych z organizacją Rajdu.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Europy (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych, a od dnia 25 maja 2018r. jest Klub Rajdów Przygodowych, e-mail: kontakt@piastchallenge.pl (zwany dalej „Administratorem”).
- Przekazanie Organizatorowi przez zawodnika danych osobowych oraz zgody na wykorzystanie wizerunku jest dobrowolne, jednakże stanowi warunek uczestnictwa w imprezie pt. „Piast Challenge”
- Dane osobowe zawodników (również wyniki z biegu) przetwarzane będą w celach organizacji i przeprowadzenia imprezy, organizacji Puchar Maratonów na Orientację (przekazanie danych do organizatora cyklu), wysyłania Zawodnikom za pomocą e-maili oraz SMS-ów informacji o imprezie i aktualnym przebiegu organizacji oraz innych imprezach, przyznania, wydania, odbioru i rozliczenia nagród w konkursach zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Wizerunek zawodników utrwalony w formie fotografii lub zapisu video i audio będzie wykorzystany przez Administratora, Nadleśnictwo Gniezno, Starostwo Powiatowe Gniezno, Puchar Maratonów na Orientację, Liga Na Szagę oraz sponsorów głównych imprezy w celu promocji imprezy cyklicznej Piast Challenge i innych działań promocyjnych w mediach we wszelkich formach publikacji, w szczególności plakatach reklamowych, ulotkach, drukowanych materiałach promocyjnych, filmach promocyjnych, reklamie w gazetach i czasopismach, w telewizji oraz w Internecie itp. Wizerunek może być użyty do różnego rodzaju form elektronicznego przetwarzania obrazu, kadrowania i kompozycji, bez obowiązku akceptacji produktu końcowego, lecz nie w formach ogólnie uznanych za nieetyczne lub obraźliwe.
- Administrator może przekazać lub udostępnić dane osobowe wyłącznie tym podmiotom lub osobom nie wskazanym w punkcie 32, które realizują na zlecenie Organizatora czynności związane z organizacją i przebiegiem biegu, wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji biegu.
- Administrator dba o bezpieczeństwo danych osobowych udostępnionych przez Zawodników, dane te są szczególnie chronione i zabezpieczone przed dostępem osób nieupoważnionych. Administrator zapewnia Zawodnikom realizację uprawnień wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.
- Administrator zapewnia, że dane związane z procesem płatności, tj. numery i dane kart kredytowych oraz kody dostępu do internetowych kont bankowych nie są zapisywane przez Administratora. Celem zabezpieczenia poufnych danych transakcje dokonywane przez zewnętrzny system płatności internetowej są szyfrowane.
- Po zarejestrowaniu zgłoszenia i zaksięgowaniu opłaty startowej, dane zawodnika (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania – miejscowość, rok urodzenia, przynależność klubowa, płeć) zostaną opublikowane na ogólnodostępnej liście startowej oraz wynikach.
Postanowienia końcowe
-
- Rajd odbędzie się bez względu na warunki pogodowe. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany przebiegu trasy Rajdu na wszystkich jego etapach, jeżeli będą za tym przemawiać niezależne od organizatora okoliczności, które mogłyby stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia uczestników lub mogłyby mieć wpływ na przebieg Rajdu.
- Uczestnicy w czasie trwania Rajdu mają prawo, iść oraz odpoczywać wedle własnej woli. Aby przebycie danej trasy było „czyste” uczestnicy nie mogą korzystać z żadnego środka lokomocji. Uczestnicy nie mogą również korzystać ze zorganizowanej pomocy osób trzecich nie będących uczestnikami Rajdu oraz urządzeń do nawigacji satelitarnej. Dodatkowo zespoły trasy Adventure muszą całą trasę przebyć razem. Odległość między zawodnikami może wynosić maksymalnie 100m.
- Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy nawigacyjnej jest zabronione. Używanie urządzeń do nawigacji satelitarnej dozwolone jest jedynie w celu zapisu śladu (tracka) do wykorzystania po rajdzie.
- Protesty można składać w formie pisemnej lub elektronicznej od momentu ogłoszenia wyników wstępnych do 2 dni po Rajdzie (liczy się data wysłania protestu) na adres kontakt@piastchallenge.pl. Protesty zostaną rozpatrzone w ciągu 3 dni, po czym zostanie ogłoszona oficjalna klasyfikacja końcowa Rajdu.
- Wszystkich uczestników obowiązuje bezwzględne, obowiązkowe odmeldowanie się po Rajdzie- na mecie w bazie rajdu bądź telefonicznie w przypadku samodzielnego zejścia z trasy.
- Odmeldowanie podyktowane jest względami bezpieczeństwa. W przypadku nie spełnienia tego obowiązku uczestnik może zostać obciążony kosztami podjętej akcji ratowniczej.
- Organizatorzy nie zapewniają transportu dla uczestników, którzy rezygnują z kontynuowania trasy. W miarę możliwości Organizatorzy mogą przewieźć uczestników do bazy Rajdu w wyniku nieszczęśliwego wypadku, czas oczekiwania na transport może być jednak bardzo długi.
- Organizator nie zapewnia uczestnikom Rajdu ubezpieczenie od następstw niebezpiecznych wypadków.
- Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki na terenie Rajdu.
- Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych. Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.
- Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciw-pożarowych. Za skutki naruszenia tych przepisów uczestnik odpowiada osobiście.
- Wszyscy uczestnicy zobowiązani są do posiadana i okazywania na wezwanie Organizatorów ważnego dowodu tożsamości.
- Numer startowy, wydawany w Biurze Zawodów przed startem należy podczas trwania Rajdu obowiązkowo nosić w widocznym miejscu na rowerze albo plecaku.
- Organizatorzy mają prawo wycofać z trasy uczestnika Rajdu, w przypadku stwierdzenia przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego podczas Rajdu oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu.
- Podczas Rajdu uczestników obowiązuje przestrzeganie zasad „fair play”. Utrudnianie marszu, innym uczestnikom rajdu, wprowadzanie ich w błąd, a w szczególności niszczenie lub zasłanianie oznaczeń punktów kontrolnych oraz zabieranie przyrządów do potwierdzania obecności jest niedozwolone i grozi wykluczeniem z udziału w Rajdzie.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej w dniu startu.
- Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do organizatora. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest ostateczna.